lørdag 6. august 2011

Live testing

Har ryddet litt idag.
Montert ny switch. Kan velge mellom SSB og Baugpropell :-). Litt av et valg!!
Men nå funker alt med radioen.
Alle modus innkl. morsenökkel, USB/LSB CW RTTY FSK AM.
Tror jeg skal väre godt skodd nu.
Skal senere også koble in PC,en mot radioen.
Hörte en som sökte kontakt på voice SSB, og svarte han. Han hörte meg styrke 599 (max). Både styrke og leselighet/stöy. En kar som bodde 7km utenfor Brussel. Det var som om å prate i telefonen. Helt fantastisk synes jeg. Og helt gratis!
Hörte også en fra Mexico (trodde jeg). Men det var en russer. Alle russiske callsign begynner på U eller R.
Han sökte kontakt og rapporterte sitt callsign med "Radio Mexico 5 United"
Jeg vet ikke om dette er noe spesiellt blandt amatörer, men fonetisk alfabetet skulle värt "Romeo Mike 5 Uniform" og ikke noe Mexico-töv!!
Jeg gadd ikke svare han.

God Helg!

Switch fra CO, 29,- SEK

Morsenökkel er med!!

Live USB

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar