onsdag 21. september 2011

Vinterforvaring

I dag ble båten löftet opp på land. Deretter kjört inn i hus for vinteren. Dette gir meg indre ro for tiden som kommer!

Klart for mastelöft

Klart for löfting


30 tons kran

Airborn!

Klar for höytrykkspyling

Koplingsklyse,kabler og tauverk!


Masta borte!
 Masten koplet jeg lös fra alle elektriske kabler på söndag. Det var 13 kabler opp i masta, og fler 8-10 pars kabler. Seilene tok jeg ned på lördag. Jeg tror ikke masten har värt nede siden båten var ny.
Nu får jeg anledning til å gå over alle kontakter og koplinger helt oppe i toppen. Jeg har ikke särlig lyst til å bli heist opp i båtsmannstol 18m!!
Det blir nok lenge til den blir tatt ned igjen.
Så blir det spennende å se til våren om jeg får alle kablene, tauverk og stag på riktig plass igjen??
Har bestillt sjösetting til april neste år. Planen er da å seile opp langs norskekysten. Så får jeg se hvor langt jeg kommer. Kanskje helt til hjemmehavna. Båter er nemlig registret med hjemmehavn Mo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar