fredag 24. juni 2011

Bruinisse

Kom til båten igår. 1 time forsinket, me´n ellers grei tur.
Nå er båten overtatt fra megleren, Nova Yachting, men det mangler et stempel til på
Bill of Sale for å bli godkjent registrert i NOR. Et sk. Apostille.
Dette skal jeg ordne på mandag 27. Det er en "walk in service" på offentlig kontor

Svein kommer på lördag. Skal hente han på jernbanestasjonen i Rotterdam. Så blir det proviantering og klargjöring i helga.
Idag har jeg foretatt flagg bytte. Nova Yachting har rengjort, bunnsmort og polert båten. Satt på seilene og programmert VHF-radioen med mitt norske MMSI nummer. Jeg har fått med et extra forstag, så nu har jeg 2 framseil. Eller 3 hvis jeg regner med spinnakeren.
Venter på en tekniker som skal gi meg utsjekk på seilhandteringen. Har elektrisk mast som jeg ikke har erfaring med. All seilhandtering er trykknapper

Vi skal også ta en gjennomgang av utseilingen fra Grevelingenmeer. Sluser og tidpunkter etc. Tidevann ut/inn!
Nu er det ca. 18gr, lettskyet, bris fra SW

God Helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar