onsdag 15. juni 2011

Bakgrunn og idè med bloggen

Denne bloggen oppretter jeg fordi min plan er å reise litt rundt i verden.
Foreløpig bare en plan altså, får se hva det blir til. Om helsa holder!!
Som nybliven enkemann er det ingen som venter på meg hjemme lengre, og her kan slekt og venner følge med å se hvor jeg er til enhver tid.
Jeg har kjøpt meg en seilbåt som ligger i Bruinisse/Holland som jeg planlegger å hente i mai/juni. Den skal seiles opp til Kungsbacka i Sverige hvor jeg bor nå.
Denne sommeren 2011 skal jeg gjøre meg godt kjent med båten, og seile i Kattegat og kanskje Nordsjøen også.
Neste vår er planen å seile opp langs norskekysten. Så langt nord som mulig. Svalbard???

Min erfaring som seiler, i tillegg til alle kurser jeg har tatt, har jeg fra leide båter på svenskekysten, middelhavet og noen ukers seiling i Caribbean blandt øyene i British Virgin Island. Min lengste tur er Haugesund - Lisboa sommeren 2009 i en 62ft skonnert.
Seilbåter gjør bare 7-8 knop slik at man ikke reiser fra sjela si :-)
Da var det andre tider mens man var i arbeid. Fra 200 knop og oppover!


TeleSafe`s corporate aircraft inn for landing
rwy 01 Gardermoen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar